söndag 10 februari 2013

Mitt folk går under i brist på kunskap

Du skall inte tillbe dem eller tjäna dem. Ty jag, HERREN, din Gud, är en nitälskande Gud, som låter straffet för fädernas missgärning drabba barnen, ja, tredje och fjärde släktledet, när man hatar mig,
2 Mos  20:5
Mitt folk går under i brist på kunskap. Eftersom du har förkastat kunskap, skall också jag förkasta dig, så att du inte längre är min präst. Du glömde din Guds undervisning, därför skall också jag glömma dina barn.
 Hos 4:6
Samuel sade till Saul: "Jag vill inte vända tillbaka med dig, för du har förkastat HERRENS ord, och HERREN har också förkastat dig, så att du inte längre kan vara kung över Israel."
1 Sam 15:26

Tack Jesus Kristus, jungfruns Son att du genom din Ande uppenbarat dessa ord för dina tjänare S:t Moses, S:t Samuel och S:t Hosea för att vittna om tillståndet i din arma kristenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar