lördag 5 juni 2010

Domine Jesu Christe

Kontemplerar dagens aktiviteter med syskon och föräldrar och konstaterar att min kallelse står fast. Hoppas att vi kan lära oss ta emot den tid Gud ger med större tacksamhet och mindre människofruktan. Tack för alla sånger vi fått tillfälle att sjunga under veckan som gick och lär oss efterhand ta emot den gåva vår kyrkoherdes son efterlämnade sig som blivit mig så hjärtligt kär: Domine Jesu Christe, Fili Deo, miserere nobis, miserere, miserere, miserere nobis peccatoribus, miserere nobis, hosanna in excelsis! - Herre Jesu Kriste, Guds Son, förbarma dig över oss, förbarma dig, förbarma dig, förbarma dig över oss syndare. Herre förbarma dig. Hosianna i höjden!

Gratia Jesu!
Soli Deo Gloria!

Allt gott!

1 kommentar:

  1. Hej Jonas!

    Tack för att du visar intresse för min blogg. Jag har lagt till dig bland mina favoritbloggar och det ska bli kul att följa dina tankar.

    Allt gott önskar Dåren på gatan.

    Christus Rex!

    SvaraRadera